Re: Eure liebsten 3D-Sonics
Verfasst: 25. Jul 2022, 13:02
Sega sollte die Schwächen des Spiels ausmerzen und es für Switch bringen. Eine mittelmäßige SMG-Kopie ist immer noch ein gutes Spiel.
Familiäres Videospielforum für alle aktuellen und alten Spielplattformen. Zuflucht für die Gaming-Universe-Community.
https://gaming-village.de/
Sega sollte die Schwächen des Spiels ausmerzen und es für Switch bringen. Eine mittelmäßige SMG-Kopie ist immer noch ein gutes Spiel.
Könnte für mich eventuell sogar besser ausfallen
https://nintendoeverything.com/sonic-te ... ke-it-fun/“It’s very clear to me that just going fast does not make it fun. You could be, you know, just running in a straight line superduper fast, but it’s going to be kind of boring, you’re not going to feel like you’re going fast. And it’s really through the design of the course, and the things that you’re having to do, where you feel that speed and where you feel that fun. So regardless, if it’s a 2D game, or 3D linear zone, it’s that sensation, that feeling when you play with Sonic, that the team is really focused on.”
https://nintendoeverything.com/sonic-bo ... d-content/“Instead of a feature, I would like to use these golden keys to kind of make the next Sonic Adventure game. I was there for [Sonic Adventure] and was there for [Sonic Adventure 2,] those are my games. I really want to continue creating the Adventure series.”
“When you look at all the games that are out there now and knowing the kind of expectations for the next Sonic Adventure game would be, it would take a whole of investment from the company, a lot of development time, and a lot of game volume to really bring something to market,” Iizuka said. “But that is what I would use the golden keys for.”
Frontiers ist nur ein Test.
https://nintendoeverything.com/sonic-fr ... -playtest/On Twitter, Sonic Frontiers director Morio Kishimoto commented generally on feedback the game has received thus far, noting that they’ve been looking at the response from critics and players. While acknowledging that “there are still areas where we are not quite there yet,” he added that “we will take this seriously as a global playtest.”
ich stimme mit den Platzierungen und manchen Aussagen (zB über Chao Garden) nicht überein, aber das ist eine sehr solide Auswahl. Die einzigen zwei Spiele in der Liste, die nicht in meiner Top 10 wären, sind Sonic CD und Sonic Advance.
Nein, welche die zwei anderen wären, darüber müsste ich ein wenig nachdenken, aber da Advance imo nicht der beste Advance-Teil ist (das ist 3, spoiler für nächste Woche
The wait is over, retro gaming fans! Sonic has finally made his way to the Sega 32X with a port of *Sonic Robo Blast 2*! This incredible project, led by SSNTails (co-creator of SRB2) and Saxman (legendary Sonic ROM hacker), reimagines the beloved fan game for the 32X hardware.
The game has been completely rewritten to fit within 256KB, featuring changes to the control scheme, player abilities, and level designs. While some compromises were made—like half-resolution textures and sprites—it works flawlessly on real 32X hardware (NTSC) and Kega Fusion v3.64.
https://nintendoeverything.com/sonic-ad ... hi-iizuka/Iizuka sagte in einem Interview mit Shacknews Folgendes auf die Frage nach einem möglichen Sonic Adventure-Remake/Remaster:
„Das höre ich oft. Ich bin wirklich dankbar für alle, die die Sonic Adventure-Reihe mögen, aber wenn ich darüber nachdenke, wie viel es kosten würde, das Spiel an die Standards und Erwartungen des modernen Gaming-Publikums anzupassen, würde es meiner Meinung nach genauso viel Zeit und Energie kosten wie ein neuer Titel. Ein Teil von mir denkt, ich sollte vielleicht einfach einen brandneuen Titel machen, deshalb gibt es derzeit keine Pläne.“
https://www.maniac.de/tests/sonic-und-d ... -test-wii/Auch junge Igelfreunde haben ein Recht auf durchdachte Hüpfabschnitte und Bosskämpfe, die nicht mit reinem Gefuchtel zu gewinnen sind.