Re: Mario & Luigi: Brothership
Verfasst: 10. Nov 2024, 00:25
Familiäres Videospielforum für alle aktuellen und alten Spielplattformen. Zuflucht für die Gaming-Universe-Community.
https://gaming-village.de/
https://www.nintendo.com/de-de/News/202 ... 94544.htmlLerne die See lieben mit zehn Tipps für Mario & Luigi: Brothership
1. Finde feine versteckte Fundsachen!
2. Betrachte Kämpfe als lehrreiche Erfahrungen
3. Besuche bereits erkundete Orte erneut
4. Prüfe regelmäßig deinen Fortschritt
5. Wähle den Bonus, der zu dir passt
6. Nimm dir Nebenmissionen vor!
7. Stelle dich einigen Herausforderungen
8. Reise schnell durch die See von Konektania!
9. Lass dir sagen, wie du dich machst
10. Halte Ausschau nach Ungewöhnlichem
https://nintendoeverything.com/nintendo ... gi-series/Producer Akira Otani revealed in a just-published interview that there were various discussions about continuing the franchise following Paper Jam, but “needed to aim for something new that would keep up with hardware advancements while maintaining the appeal of the classic Mario & Luigi games.” After not being able to accomplish this, Nintendo “thought it might not be possible to make any more games in the series and considered giving up.”
https://nintendoeverything.com/mario-lu ... ged-mario/While I understand the desire to create this game in 3D, 3D visuals have long been established in Mario action games, haven’t they? This could end up making this game’s visuals more similar to those of other Mario games. If this is the case, I imagine you needed to come up with a style that’s unique to the Mario & Luigi series while still being 3D, right?
Furuta: Precisely. Our challenge was to develop 3D visuals that would bring out the unique appeal of the Mario & Luigi series and differentiate it from other Mario games. I’m ashamed to say it, but we weren’t conscious of that when development started, which led to us making a huge detour. And in our search for a new Mario & Luigi style, at one point we ended up trying to present an edgier, more rugged Mario instead… (Laughs)
Then we received feedback from Nintendo that we should aim to make the art direction identifiable by fans as belonging to the Mario & Luigi series.
https://nintendoeverything.com/nintendo ... othership/December 29: Otani spoke more about this in an interview with Nintendo Dream. Interestingly, the team wanted to call the game Mario & Luigi Wonder. However, things changed once Super Mario Bros. Wonder came around.
Producer Otani äußert sich dazu, wie es zu dem Look kam:Guybrush Threepwood hat geschrieben: ↑24. Okt 2024, 22:09 Bin ich eigentlich der einzige, der den Grafikstil unglaublich hässlich findet? Mario und Luigi sehen schon komisch aus, aber weil die Umgebung nicht wirklich wie Zeichentrick aussieht, sondern wie halt normale, kindliche Videospielgrafik, wirkt es auch noch so, als seien sie per Photoshop in Umgebungen anderer Spiele reinkopiert worden. Letzteres gilt auch für alle anderen Figuren.
Für mich passt der Look hinten und vorne nicht zusammen.
https://nintendoeverything.com/nintendo ... -to-match/However, compared to the other Mario games, it is difficult for the Mario & Luigi series’ boxart and other artwork to match the in-game graphics, so we think there is a problem with the series still having low recognition from customers. We moved to the Nintendo Switch at this time, and in order to attract the attention of new players, we began development with trying to present everything in 3D.”
Ja, wenn du alle Sidequests machst, dann bist du allenfalls noch 50 Stunden vom Ende entferntRedBrooke hat geschrieben: ↑11. Feb 2025, 22:30 Nach drei Monaten Pause komm ich mit Luigi im Kampf besser zurechtDafür schaff ich das Timing beim Zurückschlagen von Projektilen sehr schlecht.
Hab jetzt Schwankhard besiegt und "Missionen" freigeschaltet, dann bin ich ja bestimmt schon fast durch mit dem Spiel!