Sonic Superstars

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Screw
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Sonic Superstars

#1

Beitrag von Screw »

2D Sonic für :switch: :ps4: :one: :ps5: :xsx:
Release: 17.10.2023
Übersicht der besten 2D Sonics
Sonic and friends are back with an all-new look! Join Sonic, Tails, Knuckles, and Amy Rose on an adventure that takes “classic” to another level. Team up with friends, master new powers from the Chaos Emeralds, and speed through all brand-new zones on your way to take down Dr. Eggman (and co)!

https://www.sonicsuperstars.com/
Zuletzt geändert von Screw am 2. Sep 2023, 13:38, insgesamt 5-mal geändert.
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Yoshi
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#2

Beitrag von Yoshi »

Sieht imo super aus und eine nette Überraschung, dass das noch dieses Jahr erscheint.
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Z.Carmine
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#3

Beitrag von Z.Carmine »

Die Stores von Epic Games und Steam sind nicht auf den genannten Plattformen.
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Screw
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#4

Beitrag von Screw »

Es wird ausschließlich neue Level geben laut Iizuka. Das Gameplay orientiert sich aber an den Klassikern.
“In Sonic Mania, Green Hill Zone changed up a little bit. And even Sonic Origins, we did have Green Hill as part of Sonic the Hedgehog. But what we wanted to do with Sonic Superstars is really create something new and go in there and create these brand new islands that you get to explore as Sonic… We wanted to take Sonic to [the] brand new North Star Islands and have Sonic run around in this new environment. So we wanted to make brand new places for Sonic to go in this new title.”

“It is that 2D classic Sonic game, but because we’re using 3D models to create the world and the characters. We’re able to do things inside of that 2D gameplay formula that we couldn’t have done before. So sometimes it’s going to be sending the character back further into the world. Maybe it’s going to be turning the character, spinning the character in a way that we couldn’t really do with the classic look and the pixel art. Or it could be a boss battle that we’re going to have in this kind of 3D space. There’s all these things we can do because we have 3D models, even though we have a 2D game style and a game format, we’re able to play around and do things that the classic Genesis and Game Gear titles couldn’t do.”

“One of the things we wanted to do is make sure we really had the roots of that classic gameplay solid. And I’m sure the classic gameplay, you’re playing as Sonic, you jump, you go into a ball and you attack the enemies. The very first thing the team did was went and replicated that classic gameplay down very precisely. So when you’re playing Sonic Superstars, you’re going through the core classic Sonic game loop. You’re running, you’re jumping, you’re getting into a ball, you’re defeating enemies and you’re continuing forward.”
https://nintendoeverything.com/sonic-su ... art-style/
https://nintendoeverything.com/sonic-su ... precisely/
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Z.Carmine
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#6

Beitrag von Z.Carmine »

Release am 17. Oktober, rusht man bis Mario am 20. durch.
Multiplayer-Trailer:


https://www.gematsu.com/2023/08/sonic-s ... october-17
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Z.Carmine
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#7

Beitrag von Z.Carmine »

Eindrücke von der Gamescom:
"in der Demo hat Superstars durchweg eine Menge Spaß gemacht und dürfte für Sonic-Fans ein absoluter Pflichttitel werden"

https://gaming-village.de/wp/2023/08/24 ... m-preview/
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Screw
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#8

Beitrag von Screw »

Preissenkung schon vor dem Release
Im Zuge dieser anstehenden Veröffentlichung haben ausgewählte Händler den Preis des Jump 'n' Runs vorab reduziert. Ihr könnt euch den Titel nun im Angebot für 52,99 Euro sichern.
https://www.ntower.de/news/87323-sonic- ... reduziert/
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Shiningmind
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#9

Beitrag von Shiningmind »

Screw hat geschrieben: 2. Okt 2023, 10:00 Preissenkung schon vor dem Release
Im Zuge dieser anstehenden Veröffentlichung haben ausgewählte Händler den Preis des Jump 'n' Runs vorab reduziert. Ihr könnt euch den Titel nun im Angebot für 52,99 Euro sichern.
https://www.ntower.de/news/87323-sonic- ... reduziert/
Der Preis ist imo sowieso schon zu teuer. Glaube 39,99 EUR wäre für den Titel passender gewesen, um so Mitnahmeeffekte zu erzielen. Im 2D J&R Bereich kann sich doch eigentlich nur noch Mario Vollpreis leisten.
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Screw
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#10

Beitrag von Screw »

Shiningmind hat geschrieben: 3. Okt 2023, 07:35
Screw hat geschrieben: 2. Okt 2023, 10:00 Preissenkung schon vor dem Release
Im Zuge dieser anstehenden Veröffentlichung haben ausgewählte Händler den Preis des Jump 'n' Runs vorab reduziert. Ihr könnt euch den Titel nun im Angebot für 52,99 Euro sichern.
https://www.ntower.de/news/87323-sonic- ... reduziert/
Der Preis ist imo sowieso schon zu teuer. Glaube 39,99 EUR wäre für den Titel passender gewesen, um so Mitnahmeeffekte zu erzielen. Im 2D J&R Bereich kann sich doch eigentlich nur noch Mario Vollpreis leisten.
:yoshi: sieht das bestimmt anders.
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Shiningmind
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#11

Beitrag von Shiningmind »

Screw hat geschrieben: 3. Okt 2023, 09:12
Shiningmind hat geschrieben: 3. Okt 2023, 07:35
Screw hat geschrieben: 2. Okt 2023, 10:00 Preissenkung schon vor dem Release

https://www.ntower.de/news/87323-sonic- ... reduziert/
Der Preis ist imo sowieso schon zu teuer. Glaube 39,99 EUR wäre für den Titel passender gewesen, um so Mitnahmeeffekte zu erzielen. Im 2D J&R Bereich kann sich doch eigentlich nur noch Mario Vollpreis leisten.
:yoshi: sieht das bestimmt anders.
Mag sein aber etwas weniger für Sonic bezahlen zu dürfen, ginge bestimmt auch für ihn klar :D
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Screw
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#12

Beitrag von Screw »

Ob Sega das auch so interessant findet?
Speaking with Game Informer this month, Tezuka mentioned:

“I think it’s an interesting coincidence. We’ve been creating 2D action games for a long time and we, of course, want as many players as possible to enjoy those games. We’re looking forward to as many people as possible having the opportunity to play these 2D side-scrolling action games, Mario and otherwise.”
https://nintendoeverything.com/super-ma ... incidence/
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Screw
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#13

Beitrag von Screw »

Reviews:
Push Square 6/10
"We can absolutely recommend this as a solo experience, as there's a lot to like about the fresh art style, largely great soundtrack, and multi-layered level design. Throw in a friend or two, though, and it quickly gets messy."

IGN 7/10
"Sonic Superstars has a mix of both interesting and ill-advised new ideas, making it an enjoyable Sonic game but not exactly a Super one."

VG247 3/5
"In its core mission, Sonic Superstars is successful. It recreates the foundation of 2D Sonic – some of the finest platformers ever made – well. Unfortunately, the new elements layered atop that are rather hit-or-miss."

Gaming Trend 9/10
"Sonic Superstars represents some of the best 2D platforming has to offer. It has constant surprises while still offering a ton of room for mastery. The game is a delight from start to finish and beyond."

God is a Geek 6.5/10
"Sonic Superstars simply has too many frustrating elements to deal with. Rolling through the actual stages is often a lot of fun, but having to deal with tedious boss fights and constant mini games gets old fast. If you’ve got a friend who loves Sonic you’ll probably have a decent time playing through the main story together"
https://www.nintendolife.com/news/2023/ ... superstars

Sonic Superstars producer Takashi Iizuka über die Unterschiede zu Mario:
“I did not think that Mario and Sonic would be releasing in the same week (laughs) – I was very surprised! Mario and Sonic are both representatives of side-scrolling platformers, but they are enjoyable in different ways. Mario games are ‘Mario-like’, and Sonic games are ‘Sonic-like’. It is because people have been continuing to accept and enjoy that ‘Sonic-like’ gameplay that we have been able to continue for thirty years now. Those people who buy both games can see the differences in style in those games for themselves. We have confidence in the ‘Sonic-like’ 2D action typical of these games.”
https://nintendoeverything.com/sonic-su ... fferences/
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Z.Carmine
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#15

Beitrag von Z.Carmine »

GV-Review:
"Sonic Superstars ist ein äußerst unterhaltsames Spiel mit einer exzellenten Spielmechanik und abwechslungsreichem, durchdachtem Leveldesign."

https://gaming-village.de/wp/2023/10/22 ... rs-review/
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Z.Carmine
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#17

Beitrag von Z.Carmine »

Ich hätte mir unter Shadow Costume ja etwas anderes vorgestellt. :sweat:
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Screw
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#18

Beitrag von Screw »

SEGA had this to say about the sales of Sonic Superstars:

“Although Sonic Superstars has generally been well received by those who have played it, the timing of the
launch coincided with competing titles in the same genre, and it has been short of the initial forecast. The
strategic expansion of Sonic IP is progressing well, and we will continue to work to increase repeat sales of this
title.”
https://nintendoeverything.com/sonic-su ... ame-genre/
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